Asahi

Asahi on suomalaista terveysliikuntaa, joka sopii kaikille. Liikkeet on suunniteltu niin selkeiksi ja
yksinkertaisiksi, että lähes jokainen pystyy niitä toteuttamaan jo ensimmäisellä harjoituskerralla.
Asahi on turvallinen kuntoilumuoto, eikä sen harjoittelussa ole havaittu haittavaikutuksia. Harrastajille
tehdyissä kyselytutkimuksissa on saatu innostavaa palautetta. Harrastajilta saadun tiedon mukaan asahi on
lievittänyt monia ongelmia: niska-hartiaseudun jännitysvaivoja, olkapäiden vaivoja, nivelkipuja, selkävaivoja
ja vähentänyt stressituntemuksia.


Perusasioita asahista:
1. Liikkeet tehdään rauhallisen hengityksen tahdissa. Runsas hengitys hapettaa veren hyvin. Liiallisen
hiilidioksidin poistuessa veren ja kudosten happamuus lievittyy. Ei kuitenkaan hengitetä liikaa.


2. Koko keho on mukana yksittäisessä liikkeessä – kehon liikunta koordinoituu harmoniseksi.
Liikunnallinen taito paranee, jolloin tapaturmariski vähenee. Niska-hartiaseutua lähinnä
rentoutetaan. Selkä kuntoutuu ja jalat vahvistuvat. Tasapainoa ja asentoergonomiaa harjoitetaan.


3. Mieli on mukana harjoituksessa, esim. mielikuvien avulla. Kehon tuntemuksiin ankkuroitumalla
saadaan mieli rauhoittumaan. Tällöin stressaavat ja esiintymiskuumetta aiheuttavat ajatukset
poistuvat. Harjoituksen tuottama henkinen rauhallisuus ja kehollinen rentous siirtyvät
jokapäiväiseen arkeen.


4. Asahiharjoituksissa ei tarvita mitään erikoisvarusteita. Lyhyt harjoitus ei hikoiluta niin paljon, että
tarvitsisi käydä suihkussa. Asahia voi harjoittaa missä vaan.
Lisätietoa:
www.asahinordic.com (Asahi Nordic ry:n sivusto)
www.facebook.com/asahinordic

2020 Mandaram Oy

  • Grey Facebook Icon